Trets d’identitat
Aprendre a escollir, a prendre decisions responsables i actuar des de la implicació i la corresponsabilitat en els assumptes que els afecten, desenvolupant els valors democràtics, el pensament crític i també a partir de processos d’autoavaluació que els ajudin a conèixer com són i a millorar com a persones.
Acompanyem els infants creant un medi de confiança i de seguretat per a que puguin expressar i regular les seves emocions i sentiments, adquirint les competències personals i interpersonals.
Escoltem les inquietuds i els interessos dels infants i fem emergir el desig d’aprendre creant situacions i obrint possibilitats a l’infant, des d’una intenció “mobilitzadora”.
Estem compromeses en eliminar les barreres a l’aprenentatge i a la participació, per tal d’igualar les oportunitats de tothom. Parlem de l’evolució de la mirada, des de l’atenció a la diversitat, al suport a l’aprenentatge per a tothom i detectant i analitzant les barreres ocultes que impedeixen el desenvolupament en la igualtat. Igualtat entesa com a tracte diferent i per tant personalitzat tenint en compte les necessitats.
La mirada descentralitzada ens permet reconèixer les opressions que ens travessen i prendre consciència dels nostres privilegis per tal d’esdevenir una escola que no discrimini a ningú ni per qüestions de gènere, d’orientació afectivosexual, d’origen i cultural, familiar i funcional.
